خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / وبلاگ / اعتیاد به اینستاگرام را با این 7 راهکار متوقف کنید

اعتیاد به اینستاگرام را با این 7 راهکار متوقف کنید

اعتیاد به اینستاگرام

فقط شما نیستید؛ همه ما در استفاده بیش از حد از اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی مقصر هستیم. استفاده مداوم از اینستاگرام می‌تواند وقت شما را تلف کند و مشکلات روحی جدی برای شما ایجاد کند و همین باعث می شود اعتیاد به اینستاگرام پیدا کنید.

بنابراین من اینجا هستم تا به شما نشان دهم چگونه خودتان را سم زدایی دیجیتالی کنید و یک بار برای همیشه بر اعتیاد به شبکه‌های اجتمایی غلبه کنید.

۱۷ علامتی که اعتیاد به اینستاگرام را نشان می‌دهند

اعتیاد به اینستاگرام لزوما مضر نیست، مگر اینکه باعث ایجاد اختلال شدید و بی‌نظمی در کارهای روزمره شود. در اینجا لیستی وجود دارد که نشان می‌دهد شما به این شبکه اجتماعی معتاد هستید یا خیر. اگر پاسخ مثبتی دریافت کردید برای دریافت نکاتی در مورد چگونگی غلبه بر اعتیادتان به بخش بعدی بروید.

به طور کلی، اگر احساس می‌کنید اینستاگرام وظایف یا زندگی روزمره شما را بهم ریخته است، مطمئن شوید که مشکلی پیش آمده است و باید از آن جلوگیری کنید. اگر به عادت‌های استفاده از اینستاگرام به روش اعتیاد آور ادامه دهید ممکن است مشکلات روحی شدید مانند افسردگی یا تنهایی دچار شوید.

مهمترین نکته درباره این رسانه اجتماعی این است که ممکن است باعث شود احساس کنید هیچ چیز ندارید در حالی که همه از زندگی خود لذت می‌برند. هرچند اینطور نیست. اینستاگرام سکویی است که افراد بندرت بخش‌های غم انگیز زندگی‌شان را به اشتراک می‌گذارند، و بیشتر این جنبه‌ی آفتابی دروغ است. با این حال، این ممکن است باعث شود شما احساس کنید دیگران شادتر از شما هستند.

  1. اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید بررسی اینستاگرام‌تان است.
  2. شما باید با تمام آخرین پست‌ها به روز باشید.
  3. اگر نیمه شب بیدار شوید، باز هم ممکن است به اینستاگرام سر بزنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.
  4. عکس‌هایی را که تحت عنوان خاص هستند حذف می‌کنید
  5. دوست ندارید دوستانتان به دلیل مهارت ضعیف در فیلتر کردن، شما را در یک عکس نشان کنند.
  6. شما قبل از عکس گرفتن برای آن یک عنوان کامل دارید.
  7. برای  به روزرسانی‌های اینستاگرام بسیار هیجان زده می‌شوید.
  8. شما در هشتگ‌ها حرفه‌ای هستید.
  9. شما برنامه‌های دارید که با استفاده از آن‌ها قبل از اینکه عکس‌تان را در اینستاگرام پست کنید آن را فیلتر کنید.
  10. در اینستاگرام نمی‌توانید انتخاب کنید
  11. وقتی در حال بررسی اینستاگرام هستید هیچ چیز نمی‌تواند باعث شود تلفن‌تان را ترک کنید، تلفن‌تان را همه‌جا می‌برید، حتی دستشویی!
  12. یک حساب کاربری جعلی در اینستاگرام دارید
  13. برای انتخاب یک عکس برای اینستاگرام‌تان حداقل دو ساعت زمان نیاز دارید.
  14. شما نمی‌توانید یک عکس سیاه‌وسفید را در کنار یک عکس سیاه‌وسفید دیگر پست کنید.
  15. وقتی در اینستاگرام پست می‌گذارید به سرعت دچار آدرنالین لحظه‌ای می‌شوید و پسندیدن‌ها شروع می‌شوند.
  16. باید نسبت دنبال کننده به دنبال شونده خوبی داشته باشید.
  17. شما حساب  کاربری جعلی را برای خود می‌پسندید.

چرا اینستاگرام اینقدر اعتیاد آور است؟

۱- عمل عکس گرفتن: ما فکر می‌کنیم اگر این لحظه را ثبت نکنیم برای همیشه ناپدید می‌شود و این باعث می‌شود مضطرب شویم.

۲- این شبکه تا حدودی به یک شبکه اجتماعی غیر رسمی تبدیل شده است: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است، فقط مربوط به ثبت لحظه نیست، بنابراین انگیزه‌های خاص اکنون خسته شده اند ، به دنبال ارتباط و ترس از دست دادن هستند. 

۳- فیلترهای عالی: شما می‌توانید از تصویری که لنگ می‌زند یک عکس عالی بسازید.

۴- دیگر هرگز نمی‌خواهید دوباره از دست بدهید: یکی از بزرگترین دلایل استفاده از اینستاگرام FOMO است. به لحاظ روانشناسی برای اینکه اینستاگرام را باز کنید و پیمایش کنید به نوعی خارش دچار می‌شودید.

چطور اعتیاد به اینستاگرام را ترک کنید

اعتیاد به اینستاگرام

اگر همیشه احساس استرس، اضطراب و پریشانی می‌کنید و مرتب در صفحه اینستاگرام‌تان هستید، یا اگر خود را با دیگران مقایسه می‌کنید و در نتیجه احساس بی‌کفایتی می‌کنید، ممکن است به اینستاگرام معتاد باشید. من در آن وضعیت بوده‌ام و احساس شما را می‌دانم: «من به اندازه کافی خوب نیستم». شما به اندازه کافی خوب هستید، و می‌توانید بر این اعتیاد غلبه کنید زیرا شما بسیار بیشتر از یک عدد در یک سیستم عامل هستید!

برای غلبه بر اعتیاد به اینستاگرام پنج مرحله وجود دارند:

۱. تاخیر و زمان‌بندی

شما باید زمانی که در اینستاگرام می‌گذرانید را کاهش دهید، کار بهتری برای انجام دادن پیدا کنید. این رفتاری است که یاد گرفته‌اید پس همچنین می‌توانید آن را از یاد ببرید. به یاد داشته باشید که زندگی یک رقابت نیست و اینستاگرام نباید در مورد «چه کسی بهترین است» باشد. با زمان‌بندی فعالیت‌هایتان در اینستاگرام می‌توانید زمان آزاد بسیار زیادی به دست آورید. زیرساخت‌هایی هستند که می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند.

۲. ارزش شخصی شما به اعداد موجود در اینستاگرام‌تان بستگی ندارد

شما نباید خودتان را با افراد مشهور در اینستاگرام مقایسه کنید. تعداد دنبال کننده‌ها و تعاملات‌تان شما را مشخص نمی‌کند. شما خیلی بیشتر از این ارزش دارید.

  • اگر از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید:

اگر برای کسب‌و‌کار از اینستاگرام استفاده می‌کنید و برای بدست آوردن مشتری بیشتر باید دنبال کنندگان بیشتری بدست بیاورید، می‌توانید این کار را به ابزارهای اتوماسیون اینستاگرام بسپارید، مانند ربات‌های اینستاگرام و پسندیدن-خودکار، نظر دادن-خودکار، دنبال کردن-خودکار و DMها. این ابزار به صورت خودکار تمام فعالیت‌های اینستاگرامی‌تان را برای شما انجام می‌دهند و اوقات فراغت زیادی را برای‌تان می‌خرند.

بنابراین می‌توانید از اینستاگرام فاصله بگیرید و دیگر بهانه‌ای برای انجام کارتان در آن ندارید!

۳. اعلان‌های اینستاگرام‌تان را خاموش کنید:

در ابتدا، هنگامی که اعلان‌های تلفن‌تان را خاموش می‌کنید، احساس خواهید کرد که چیزی را از دست داده‌اید، اما به من اعتماد کنید، آسانتر می‌شود. لازم نیست در مورد هر چیز کوچکی اعلان دریافت کنید.

وقتی می‌بینید هر چند دقیقه یکبار صفحه تلفن‌تان با اعلان‌ها روشن می‌شود، اضطراب و استرس برایتان ایجاد می‌کند. به این صورت بیشتر به تلفن‌تان وابسته خواهید شد.

بنابراین اگر می‌خواهید بر اعتیادتان به اینستاگرام غلبه کنید، فقط اعلان‌تان را خاموش کنید.

۴. شادی را خارج از دنیای رسانه‌های اجتماعی‌تان پیدا کنید :

شما نباید سعی کنید که به دیگران نشان دهید که زندگی دارید (زندگی شاد). در عوض باید آن را زندگی کنید!

زندگی شما باید در مورد شما و احساس شما باشد، نه در مورد اینکه مطمئن شوید دیگران شما را دوست دارند. شما باید خودتان را دوست داشته باشید.

۵. اینکه تمام مدت به تلفن‌تان دسترسی داشته باشید را متوقف کنید:

تلفن‌تان را در جایی دور از دسترس قرار دهید. مثلا اتاقی دیگر یا زیر تختتان! فقط آن را جایی خارج از دیدتان قرار دهید، و فراموش کردنش برایتان آسان‌تر خواهد بود. 

۶. برنامه‌های رسانه اجتماعی‌تان را محدود کنید

بعنوان مثال اگر از دستگاه iPhone استفاده می‌کنید، می‌توانید از گزینه‌ای به نام screen time (زمان صفحه) در دستگاه‌تان استفاده کنید. با استفاده از این گزینه می‌توانید مدت زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را تعیین کنید.

بعد از این مدت زمان، برنامه خاموش می‌شود و شما هیچ اعلانی دریافت نخواهید کرد و همچنین نمی‌توانید برنامه را باز کنید. اگرچه، می‌توانید وقت اضافی بر روی صفحه دریافت کنید. به عنوان مثال، از برنامه بخواهید 15 دقیقه بیشتر یا فقط امروز اجرا شود.

۷. این مورد را فقط برای برنامه اینستاگرام خاموش کنید

شما می‌توانید دسترسی به داده‌های تلفن همراه را در هر دستگاهی فقط برای بعضی از برنامه‌ها سفارشی کنید. بنابراین، می‌توانید فقط هنگامی که در حال استفاده از سایر برنامه‌ها هستید اینترنت را برای اینستاگرام خاموش کنید.

نتیجه مطلب اعتیاد به اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام قطعا می‌تواند برای ما مزایای زیادی داشته باشد، اما باید بدانیم که این برنامه نباید کل بلندپروازی زندگی را در بر بگیرد. یا بر رفتارهای اجتماعی ما تاثیر بگذارد. اگر احساس می‌کنیم که به شبکه‌های اجتماعی معتاد شده‌ایم، بهتر است قبل از اینکه به ما آسیب برساند، مشکل را حل کنیم.

و فراموش نکنید که شخصیت افراد در اینستاگرام خود واقعی آنها نیستند، آنها آنقدر ها هم که تظاهر می کنند خوشحال یا پولدار یا روابط اجتماعی خوبی ندارد، یا آنقدر ها هم افسرده و ناراحت و مشهور و محبوب نیستند. پس این مورد را هم همیشه به یاد داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *